4.10.13

F for female
























FYI: billederne her er ikke mine. Lots of credits til fotograferne og damerne der er portrætteret.

Inspireret af loulou's post om seje damer med lækre stemmer, kommer her en skriblen om den dér almægtige kvindepower, som der jo er nogle der besidder.

For hold da op, hvor er der mange i orden damer derude. Skuespillere, præsidentfruer, dansedronninger, forfattere, dronninger, you name it!
Det er svært ikke at blive inspireret, når man er omgivet af sindssyge rollemodeller, og denne fredag står helt sikkert i feminismens tegn hos mig!

Disse tre kvinder var de første der slog mig, selvom det eneste, de har til fælles er længden af deres hår.
De har hver deres enestående POWER og jeg respekterer dem uendeligt.

Jacqueline Kennedy
Præsidentfruen, stilikonet og Amerikas darling. Hendes fantastiske kjoler og halvtredser-hår, er intet mindre end elskværdigt, og så er der noget meget fantastisk ved hendes underspillede magt.

Audrey Tautau
Audrey er nok en af mine aller-aller-yndlings skuespillerinder. Hendes franske ynde og personlige stil inspirerer mig, og så er det jo heller ikke en dårlig ting, at hun har spillet rollen som endnu en kanon-kvinde, nemlig selveste frk. Coco.

Baby(Jennifer Grey)
Nobody puts Baby in the corner... do I need to say anything else?
Hvis jeg er usikker eller smådepri, krøller jeg sammen under dynen og ser "Dirty Dancing" for tusinde gang. På en eller anden måde ender jeg altid med, at danse foran spejlet imens jeg skråler med på " I've had the time of my laaaaaife".

Nyd fredagen og ret ryggen for damerne her ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar