17.11.13

Cómo estás?





Billederne er fra  min ferie på Mallorca.

Kan du huske sommer? Dagene uden strømpebukser, snotnæse og tørre hænder?
Det kan jeg. Svagt og flagrende.

Kære supermarkeder, kære Hr. Mærsk.

Vil I ikke nok vente med jeres stormende købe-jul, bare indtil vi rammer december?
Vente et øjeblik med at sætte alle juledimserne frem, og dermed få juledesperationen frem hos københavnerne?

Når jeg går igennem jeres klamme forhaller, og kigger på chokoladejulekalendre, choko-julemænd, clementiner og adventslys, bliver jeg oprigtigt glad.

Glad for at det endelig er jul, med fest og farver, og jeg kan bare smage risalamanden, høre pakkelegen og dufte grannålene.

Men kære kære supermarkeds-koncern, forstår du, hvor ked af det jeg så bliver, når jeg træder udenfor i al november-sjappen?

Hvor sur det gør mig, når mit hår flyver mig om ørene, og min kjole blæser op på en måde, der slet ikke ligner Marilyn Monroe's?

Så hvis I ville vente bare 1 uge med at sælge jeres klamme klejner, ville det gøre mig glad.
Jeg er sikker på, I nok skal indtjene jeres 5-kroners gløgg og æbleskiver.

Liva.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar